Monday, January 03, 2005

Proiectul "Spatele Blocului"


Sunt Dragos Seghete si locuiesc in blocul 96, la scara B, et 3, ap 30. De fiecare data cind ma scol dimineata si ma uit pe geam sa vad cum e vremea ma izbeste imaginea de mai sus. Pur si simplu ma dor ochii si sufletul cind vad atita mizerie si toata ziua imi este stricata.

Am decis sa scriu acest anunt pentru ca stiu ca mai sunt oameni la fel de lezati visual si moral de cocina din spatele blocului. Mie personal imi este rusine ca stau cu gunoaiele la 20 de m de bloc si nu fac absolut nimic ca sa rezolv problema. Daca si tu te-ai saturat de privelistea de groapa de gunoi a spatelui blocului acum ai o sansa sa iti exprimi opinia. Si cred ca cel mai eficient mod de a exprima o parere este sa faci ceva concret. Asa ca:

Simbata, 8 ianuarie la ora 12:00 fix

toti cei care s-au saturat de aceasta mizerie crasa vor iesi in spatele blocului si vor ridica hirtii si gunoaie din iarba, de pe linga gunoi, din spatele gardului, de oriunde sunt si nu trebuie sa fie. Cu cit iesim mai multi cu atit terminam treaba mai repede. Orice unelte care ar putea fi de ajutor (grebla, lopata, galeata) vor fi mult apreciate.

Eu unul am sa imi dau rusinea, pasivitatea, lenea si mindria la o parte si am sa le inlocuiesc timp de citeva minute cu ridicatul de gunoaie in frigul iernii. Oricit de injositor si nedrept ar fi, eu cred ca meritam cu totii sa ne facem unul altuia cadou pentru noul an un “spatele blocului” putin mai curat.

Ne vedem sambata!

Cu speranta si respect,

Dragos Seghete
Am reprodus aici in intregime proiectul pe care l-am gindit din primele secunde dupa ce am ajuns acasa. Imaginea de mai sus explica probabil cel mai bine de ce am fost nevoit sa imi autopropun acest proiect. Scopul meu nu e sa curat spatele blocului, ci sa fac un experiment stiintific in domeniul sociologiei (banuiesc). Am facut copii la anuntul de mai jos si le-am pus in cutia postala a fiecarui apartament din blocul meu. In total 70 de apartamente. Am pus si cite un afis la intrarea din fata si spate a fiecarei scari de bloc - 8 afise. Teoretic in acest bloc locuiesc cam 2.5 persoane pe apartament, deci sa zicem 140 de persoane eligibile. Am lasat 4 zile intre data anuntului si cea in care ar trebui sa aiba loc treaba timp suficient de contemplare. Cu o zi inainte am sa incerc sa bat din usa in usa sa vedem citi confirma intentia de a veni, inca o metoda de marketing. Deocamdata sunt optimist si zic ca vor veni cel putin 10 oameni. Altii m-au dezumflat si mi-au spus ca nici chiar asa de multi, domnle ... . Vom vedea.

versiune originala: spatele_blocului_inainte.doc


No comments: