Friday, December 17, 2004

Scrisoarea alegatorului roman

Pe site-ul lui Basescu a fost publicata o scrisoare foarte bine scrisa a "alegatorului roman". Am sa imi permit si eu sa o copii aici pentru ca sunt in totalitate de acord cu ea.

Ieri si azi am ramas mut la stirile din Romania. Ultimele actiuni ale lui Ilici sunt demne de povestile lui Caragiale, dar de un amar groaznic. Daca ii mai era cuiva neclar, Iliescu este acelasi bolsevic fidel, caruia nu ii pasa de nimeni sau nimic. E pur si simplu bolnav la madulare, un om care nu stie sa discearna intre bine si rau. Ba nu. De fapt, Ilici e un om care are inversate notiunile de bine si rau, ca un fidel elev al scolii comuniste .

Pentru el proprietatea si dreptatea sunt niste mofturi. Individul nu are nici o valoare. Democratia nu inseamna puterea data fiecarui om, ci puterea fizica pe care un grup de mineri "cu spirit civic muncitoresc" o arata unor golani de studenti anarhisti. Se pare insa ca a venit si timpul lui. Populatia fidela lui Iliescu incepe sa dispara in mod natural, iar oamenii cu un minim dram de inteligenta incept sa isi dea seama macar in al doispelea ceas cine e in spatele mastii pacaliciului. Mai mult ca oricind ar fi acum nevoie de niste alegeri anticipate.

Si iata scrisoarea, pe care o semnez si eu.

Draga Traiane,

Sunt eu, alegatorul tau. Duminica, am mers cu prietenii la vot. Mi-amluat mama de mina si i-am spus: hai la vot, ca nu mai pot.

Duminica si luni am fost in strada de bucurie ca mai erau 5 milioane care nu i-au mai suportat. A fost tare fain, ii spun: ai cei mai faini alegatori.

De duminica incoace, noi astia 5 milioane ne uitam la televizor si vedem cum Marko Bella, Dan Voiculescu si Viorel Hrebenciuc iti fac guvernul. Baietii astia seamana cu Verdet, care facea guverne prin CC in 21 decembrie. Si noi stam cu totii prostiti si nu stim daca sa ii luam in serios sau nu.

Traiane, nu ii lua in serios. Astia sint in stare sa fure si votul deduminca. Nu ai de ce sa stai la mina lor. Du-te in parlament si zi-le: oameni buni, asta e guvernul meu si asta e programul lui. Ai grija sa spui ceva acolo de clasa mijlocie, pentru PUR, si fii generos cu minoritatile, pentru UDMR. Pentru PSD nu spune nimic, dar fii rau cu coruptia. Din cite am inteles eu, politica se face pe programe, asa ca nu ar avea de ce sa nu fie de acord.

Traiane, daca tot nu vor, lasa-i in plata Domnului si vino inapoi la mine. Fa anticipate, esti presedintele ales si e dreptul tau prin Constitutie. Iti promit ca imi chem prietenii, imi iau mama de mina si le zic: hai sa il ajutam! Si iti dam parlamentul tau asa cum ti-am dat si echipa ta in consiliul Capitalei. Si vom fi mai multi decit in 28 noiembrie, vor veni si cei care traiau cu frica, si cei care nu credeau ca e posibil.

Dupa asta, nu mai vreau nimic de la tine. Sa guvernezi cum stii tu, apoi ne vedem la viitoarele alegeri cind iti voi arata daca ai meritat sau nu.

Sa dai legi clare si impozite mici. Sa lasi in pace presa si justitia, chiar daca nu iti convine ce zic si ce fac. Si las-o mai moale cu Rosia Montana. Sa nu ma jignesti cu ajutoare sociale, lemne de foc, corn si lapte. Spaga e tot hotie, chiar si aia electorala. In rest, am eu grija sa traiesc bine. Sa traiesti si tu!

Semnat

Alegatorul tau.


No comments: